Indhold

Flere besøgende og stigning i salg i webshop - Ny online identitet skaber værdi for Ny Carlsberg Glyptotek.

Marmor og mumier

Marmorkroppe og malerier, mumier og middelhavsstemning. Med enestående kombination af kunst og Danmarks måske smukkeste arkitektoniske rammer, er Ny Carlsberg Glyptotek både fordybelsesrum og pusterum. Glyptotekets rige samling rummer over 10.000 kunstværker og arkæologiske genstande, som spænder over en 6.000-årig periode.

Sjælen i bygningen, kunsten og oasen, har siden 1894 skabt inspiration og forundrelse hos danskere og udenlandske turister. Glyptotekets sjæl skulle nu komme til livs digitalt.

Fra sten til skærm

Glyptoteket søgte et professionelt digitalt bureau, til at rekreere museets sjæl online.

Vi søgte en stærk, smidig og professionel samarbejdspartner, der sammen med projektets styregruppe kan lede og drive projektet fremad. HTML24 levede bestemt op til de krav.” – Mikael Ipsen, IT & Web Manager, Glyptoteket.

Målet med det nye site, er at øge museums-besøgende og salget på webshoppen.

Et nyt website kodet fra bunden, med tilhørende webshop.

 

Særligt i fokus:

  • Responsivt – fungerer formidabelt på alle mobiler, tablets og PC’er.
  • Smukt og dragende grafisk udtryk.
  • Intuitiv og brugervenlig back-end.
  • Inspirere website-besøgende til at besøge museet.
  • Imponerende webshop

Efter en længere og gennemgribende analyse af de bedste digitale bureauer i Danmark, besluttede Glyptoteket at vælge HTML24 som leverandør.

Glyptotekets nye online tilstedeværelse, skulle udvikles over to faser. Først udvikles Glyptoteket.dk, efterfulgt af den tilhørende webshop.

Alle med

Da en stor del af sitets besøgende, tilgår sitet via mobil og tablet, blev sitet bygget fuldt responsivt efter mobile first princippet.

Brugeren tilgår sitet og får samme optimale oplevelse af site og shop, uanset om er bruges iPhone, android, iPad eller PC.

Det er et vanvittigt smukt site, og et site vi er meget stolte over at have bygget.

Teknologier

Wordpress, WooCommerce, Data-integration KOEBT, PHP, JavaScript, Docker

Tid

160 dage

Kode

32.423 linjer

Ansvar

Dominik Chomicki, Vasilena Chobanova
Dong case
Dong case

Resultat

Dørene åbner

Glyptotekets nye website har både form og funktionalitet. Sitet er enormt intuitivt, vækker tanker og inspirerer til besøge museet.

Da mange turister besøger Glyptoteket, var en engelsk version af sitet en nødvendighed. Derfor opsatte HTML24 det bagvedliggende system, så der nemt kunne oprettes engelske oversættelser til de enkelte underside med samme elegant udtryk.

Der var fokus på effektiviteten og nøjagtigheden. Det er nu nemt og hurtigt for personalet, at oprette nye undersider, på både dansk og engelsk.

God back end = mindre spildtid

Nye udstillinger kommer, og udskifter de gamle. Glyptoteket.dk skal derfor kunne akkommodere nem og tidsbesparende oprettelse af nye undersider.

“Vi er virkeligt glade for at arbejde med den nye back end. Den sparer os enorme mængder tid, og er nem og intuitiv at arbejde med.” – Mikael Ipsen, IT & Web Manager, Glyptoteket.

HTML24 byggede sitet, så medarbejderne nemt og smertefrit kan oprette nye smukke undersider. Skriv tekst, indsæt billeder af udstillingen, og alt står knivskarpt på sitet. Her er ingen behov for at nørkle med opsætning eller lignende.

Dong case

Skal vi også hjælpe dig med at finde vej igennem det digitale landskab? Giv Bo et praj, så giver vi retning.

+45 4241 6160 eller bm@html24.dk

Bo Møller, adm. direktør.

Skal vi ringe til dig?

Bo