Indhold

Fra forældede papirkataloger til altid opdateret webshop. GA-Import har banet vej til vækst med en gennemtænkt integration af virksomhedens systemer.

Legetøjsgrossisten GA-Import A/S har sat strøm til forretningen. Det trykte varekatalog med puslespil og softguns er arkiveret og erstattet med en B2B-webshop og en app til sælgerne, der bruger app’en til hurtigt at vise varer og lave bestillinger, når de er på kundebesøg.

”Vi begyndte at mærke en efterspørgsel på selvbetjening fra kunderne, og samtidig ønskede jeg, at vores sælgere brugte tiden med kunderne bedre – i stedet for at bruge tid på at notere standardbestillinger ned, skulle de tale strategi og fremtid,” fortæller Henrik Pedersen, der er adm. direktør i GA-Import.

En leverandør til det hele

Den nye virkelighed skulle dog skabes fra bunden, og Henrik Pedersen ønskede en leverandør, der kunne stå for både webshop, ERP og design. En hjørnesten i projektet var nemlig integrationen af virksomhedens it-systemer.

”Det er nemt at finde nogle, der er dygtige til Umbraco eller Dynamics NAV eller design. Men der er ikke mange, der kan det hele. Vi havde et par bureauer inde og valgte HTML24, fordi de virkede dybt kompetente og kunne forklare sig på almindeligt dansk. Det er efterhånden blevet en folkesport for bureauer at tale ned til kunder med smarte amerikanske vendinger, men det gjorde HTML24 ikke,” fortæller Henrik Pedersen, som fremhæver HTML24s forretningsforståelse.

”Under hele udviklingsprocessen var de gode til at få spurgt ind til, hvad vi egentlig ville, og de opdagede vigtige problemstillinger, vi ikke selv var opmærksomme på,” siger han.

Direkte dialog med koderne

Udviklingsprojektet tog (tid?) fra start til den samlede løsning var i luften. Ifølge Henrik Pedersen var det en proces præget af direkte dialog og løbende forventningsafstemning.

”Det var en kæmpe fordel for os, at vi kun behøvede at forholde os til én leverandør, og at dialogen samtidig var så direkte. Vi havde direkte kontakt med koderne, så kommunikationen ikke blev filtreret gennem flere lag projektledere,” siger Henrik Pedersen.

 

Teknologier

Umbraco, Objective-C, iPad, .NET, Microsoft Dynamics Nav

Tid

21 dage

Kode

9732 linjer

Ansvar

Bo Møller

Skal vi ringe eller skrive til dig? Udfyld felterne herunder.

Dong case
Dong case
Dong case

Resultatet

”Webshoppen og integrationen af vores systemer har givet os den frihed i hverdagen, som vi havde ønsket. Vi kan bruge tiden med kunden mere værdifuldt, fordi vi har skåret nogle trivielle processer væk,” siger Henrik Pedersen, direktør i GA-Import.

GA-Imports webshop er lavet i Umbraco og er integreret med virksomhedens ERP, Microsoft Dynamics NAV. Samtidig har HTML24 udviklet en iPad-app til sælgerne, som også er integreret med webshop og ERP, så sælgerne kan gennemføre bestillinger på stedet.

Dobbelt så hurtig ROI som forventet

”Vores mål var en ROI på tre år, men allerede efter 18 måneder havde løsningen betalt sig hjem. Vi har kunnet skære hele vores gamle, trykte katalog væk, ligesom vi ikke behøver lave salgsmapper til sælgerne, fordi de har det hele opdateret i app’en. Vi bruger heller ikke længere tid på at sende tekster og billeder til kunder med webshops, for nu kan de selv logge ind og hente det, de skal bruge,” forklarer Henrik Pedersen.

Branchens bedste website

Ifølge Henrik Pedersen er en af de andre positive effekter, at kunderne nu kun bliver præsenteret for varer, som GA-Import har på lager.

”Tidligere måtte vi annullere 3-4 procent af vores ordrer, fordi de bestilte varer reelt var udsolgt, men det undgår vi nu. Løsningen har virkelig forenklet vores hus, og vi er da stolte af, at folk i branchen roser vores website og kalder det for det mest tilgængelige og funktionelle website i branchen,” siger han.

Vores mål var en ROI på tre år, men allerede efter 18 måneder havde løsningen betalt sig hjem.

— Henrik Pedersen, Administrerende direktør

Dong case
Dong case

Skal vi også hjælpe dig med at finde vej igennem det digitale landskab? Giv Bo et praj, så giver vi retning.

+45 4241 6160 eller bm@html24.dk

Bo Møller, adm. direktør.

Bo Bo