Indhold

1,83 mia. i omsætning og 2000 jobs - Destination Bornholms nye kæmpe site og virksomhedsplatform lokker flere turister til Bornholm.

Bornholm, Bornholm

Alle elsker Bornholm.

Bornholm er unik. Øen i Østersøen er en del af Danmark, men alligevel helt sin egen. Bornholm har sit eget sprog, sit eget klima og sin helt egen natur. Bornholm er samtidig i sin helt egen tidslomme.

Livet leves i et roligere tempo men fokus på nærvær og samvær.

Bornholm er derfor en attraktiv turistlokation, med sine ca. 600.000 besøgende hvert år. Besøgende som skaber 2.000 årlige jobs og en omsætning på 1,83 mia kroner.

Destination Bornholm er den bornholmske turisterhvervs udviklings- og markedsføringsorganisation. En non-profit organisation, som har til formål at fremme turismen i Bornholm, gennem markedsføring og udvikling af turismeproduktet.

Som et led i Bornholms markedsføring, skulle en ny stor platform bygges. Destination Bornholms websites skulle samles til ét stort nyt website: Bornholm.info.

Bornholm.info er et centralt led i markedsføringen af Bornholm som feriedestination. Et site som skal lokke potentielle turister til Bornholm, og opleve øens fantastiske oplevelser.

Når sjælen digitaliseres

Projektet har til formål, at skabe en platform som styrker Bornholm digitalt. Platformen sikrer at destinationen er konkurrencedygtig inden for digital markedsføring, og underbygger turisternes behov før, under og efter rejsen. Konkret er der tale om et kæmpe B2C site og en online B2B platform til forretningspartnere.

Projektet indeholder bl.a.

  • Responsiv udvikling.
  • Lokale virksomheder kan selv oprette virksomhedsprofiler.
  • Alt fungerer perfekt på både mobil og PC.
  • Dataintegration med 3. part.
  • Ekstrem brugervenlig backend.
  • Skift layout med ét klik.
  • Nem håndtering af hundredvis af undersider.

 

 

Teknologier

JQuery, WordPress, PHP, JavaScript, Data-integration, New Relic, MailChimp

Tid

250 dage

Kode

36854 linjer

Ansvar

Dominik Chomicki, Sara Vicente, Frederik Borgbjerg
Dong case
Dong case

Resultat

“Det kan da ikke lade sig gøre!”

”Der var en skepsis indenfor branchen over den høje brugeradgang, vi planlagde at tilbyde virksomheder og eventarrangører på den nye platform. Men siden lancering har over 150 virksomheder taget imod tilbuddet og redigerer nu selv informationen om deres produkt.” -Pernille Kofod Lydolph,  Direktør, Destination Bornholm.

At skrive markedsføringstekster tager tid. Traditionelt skriver turistorganisationer selv markedsføringstekster for lokale virksomheder, finder selv pressefotos osv. En process som kræver enorme ressourcer og tager lang tid.

Et helt centralt element af det nye bornholm.info, er derfor, at platformen giver de bornholmske virksomheder mulighed for selv, at indtaste deres virksomheds oplysninger på sitet.

“Brugeradgangen for virksomheder er et innovativt træk med kæmpe succes, som har frigivet interne ressourcer fra tidligere meget tidskrævende driftsopgaver.”

-Pernille Kofod Lydolph,  Direktør, Destination Bornholm.

De bornholmske virksomheder strøg mod det nye site, og oprettede deres virksomheders profiler med billeder, tekst etc.

Den digitale turistoplevelse

Det nye bornholm.info er et ambitiøst projekt, som er blevet til virkelighed pga. den konstruktive dialog og vilje vi har oplevet fra HTML24 igennem hele processen.”

-Pernille Kofod Lydolph,  Direktør, Destination Bornholm.

HTML24 har stræbt efter, at automatisere eller minimere så mange arbejdsprocesser som muligt. Hos HTML24 ser vi ingen grund til, at bruge ekstraordinær tid på processer som kan automatiseres. Med afsæt i dette, byggede HTML24 non-profit organisationens nye online platform.

Spækket med smukke billeder af natur, samvær og seværdigheder, føler brugeren sig draget mod den bornholmske idyl.

Det færdige projekt er blevet enormt flot, og fungerer perfekt på tværs af alle platforme.

Hos HTML24 er vi enormt glade, for at have fået lov, at være med i skabelsen af dette eventyrlige digitale Bornholm.

Dong case

Skal vi også hjælpe dig med at finde vej igennem det digitale landskab? Giv Bo et praj, så giver vi retning.

+45 4241 6160 eller bm@html24.dk

Bo Møller, adm. direktør.

Skal vi ringe til dig?

Bo