HTML24 køber softwarevirksomhed med fokus på turisme, rejser, events og hospitality

25. februar 2020

Update: Her er en post på LinkedIn fra tidligere ejer Tine Thygesen om købet. Tidl. CTO og ejer Christoffer Kaalund har også opdateret LinkedIn. Her er en post fra Christoffer Kaalund.

Softwarevirksomheden HTML24 har d. 20. februar overtaget ejerskabet af den danske app virksomhed, Triptale ApS. Triptale har i mere end 8 år været en etableret spiller inden for digitale mobilløsninger til rejse-, turisme- og oplevelsesindustrien, hvor de bl.a. har haft store kunder som Wonderful Copenhagen og Inside Lisbon. Triptale har igennem årene vundet adskillige awards og har været omtalt i Forbes, TechCrunch og en lang række andre medier.

HTML24 har i mere end 10 år arbejdet med at udvikle, automatisere, integrere og vedligeholde digitale løsninger – primært med fokus på web. Købet af Triptale gør det fremadrettet muligt for HTML24 at levere en mere enestående digital løsning til kunderne indenfor de unikke segmenter, som Triptale historisk har fokuseret på, nemlig rejse-, turisme- og oplevelsesindustrien. Fremadrettet vil Triptale fortsætte som et selvstændigt brand, hvor eksisterende kunder og apps fortsat vil blive serviceret. 

HTML24 ønsker dog at sætte sit eksisterende netværk af kunder og samarbejdspartnere i spil, således at man nu kan tilbyde avancerede native apps til Android og iOS gennem datterselskabet, Triptale.

Triptale har bl.a. stået bag den succesfulde app til Destination Bornholm i et tæt samarbejde med HTML24. Gennem de sidste par år har Triptale og HTML24 arbejdet tæt sammen – og det er kun naturligt at samarbejdet nu, bliver endnu tættere. HTML24 fortsætter sit benhårde fokus på webudvikling og integrationsløsninger, men via Triptale bliver det fremadrettet muligt for HTML24s kunder også at tilkøbe apps. 

Bo og Rasmus

Billedet: Rasmus Aagaard, Partner & Head of Account Management i HTML24 (tv) og Bo Møller, Founder & Managing Director i HTML24 (th).

Overtagelsen af Triptale er et led i HTML24s langsigtede strategi, hvor vi fokuserer på udvælge færre kundesegmenter og flere faste drifts- og vedligeholdelsesaftaler, da det er dér, vi skaber den største værdi for kunderne. Købet af Triptale gør det muligt for os, at tilbyde endnu bedre service til en bred vifte af de kunder vi i forvejen arbejder med, som allerede har udtrykt ønske om udvikling af native apps.” Fortæller Bo Møller. stifter og Adm. direktør i HTML24.

Der er flere årsager til opkøbet af lige præcis Triptale. Rasmus Aagaard, partner og Head of Account Management i HTML24 fortæller; Vi har længe arbejdet sammen med Triptale, så vi har set at deres apps fungerer enormt godt og kunderne er glade. Derudover vil vi gerne selv kunne tilbyde apps til vores øvrige kunder, men uden at gå på kompromis med vores nuværende fokus.”

Hos både HTML24 og den nu tidligere ejer- og investorkreds bag Triptale, er der stor tilfredshed med købet. 

Billedet: Tine Thygesen (tv) og Christoffer Kaalund (th) nu begge tidligere ejere af Triptale ApS. 

Tine Thygesen, en af stifterne af Triptale, uddyber. Jeg er glad for at kunderne og softwaren, som vi har udviklet i Triptale, har fundet et rigtig godt hjem hos HTML24 og jeg er spændt på at se, hvad de kan gøre med forretningen fremadrettet”.

Christoffer Kaalund som også er en af stifterne og tidligere CTO af Triptale, fortæller; Vi har haft en lang og spændende rejse med Triptale. Triptale er i dag en etableret spiller inden for digitale mobilløsninger og vi er sikker på, at vi har overdraget Triptale til den helt rette virksomhed.

Kontakt Bo Møller, adm. direktør i HTML24 for mere information på bm@html24.dk.

Udgivet 25. februar 2020
Author
Af Kevin Ta
Marketing Praktikant

Skal vi ringe eller skrive til dig? Udfyld felterne herunder.